Lama betul Tak Update...

Dah lebih kurang sebulan aku tak sempat nak update blog aku ni. Sibuk dengan kerja yang tak habis-habis dan menjengkelkan buat aku tak ada mood nak menulis. Asik fikirkan fasal kerja aje. Kenapa lah dapat sub con yang tak perform ni. Nak tak nak kena hadapi juga sebab sub con dah sign mati dengan bos. Ini cerita belakang tabir lah ni. Susah lah macam ni. Drop my waterface yang baby face ni jek. Kadang rasa give up juga. Hari-hari kena tiow dengan main con. Nak datang site pun malu. Harap-harap ada rejeki lain untuk aku. Macam dah nekad je nih. Tak nak lah citer fasal kerja. Bikin hati panas.

Ermm...dalam pada masa yang sama aku pun tengah sibuk nak pindah rumah. Kemas sana, kemas sini. Laptop pun dah kena masuk beg, sure tak buka lagi. Tapi alhamdulillah, akhirnya renovation rumah pun dah siap dan selesai juga berpindah. So sekarang ni bersiaran dari rumah baru la. Hehe. Hari tu nak online enggak bisa, rupanya belum bayo bil. Sabo je lah. So, kesimpulannya tak payah lah tukar streamyx. Pakai je lah berukband nih. So far, ok je dok kat taman baru ni. Ramai melayu, kebetulan plak jiran depan rumah pernah kerja dengan kompeni lama aku. So, ada lah kawan kan. Senang nanti.

Tapi dok sini sunyi lah. Mana taknya, semua muda-muda belaka. Kalau siang sure macam taman tak ada orang. Sunyi. Semua sibuk bekerja. Balik pun dah malam. Tak ada masa nak sembang-sembang. Sampai rumah tutup grill tutup pintu, tido. Macam tu lah hari-hari. Aku pun kalau hari kerja sampai rumah dalam kul 7.30p.m. Maklum lah dah jauh sikit kan. Berpusing amik wife dengan hero aku sorang tu. Tengok lah nanti kalau ada rejeki amik kuda baru yang lain kasi wife pakai. So, tak payah lah aku berkejo amik mereka. Jimat masa dan jimat kos juga. Tapi tengok lah dalam masa setahun ni kaaann.

nota kaki cagu:
Ke aku yang tak pandai wat kerja. Tapi sebelum ni ok je. Sekian.

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top