Antara PRU Sarawak Dan Rancangan Realiti....

Aku nak cakap banyak fasal PRU ni pun tak boleh sangat sebab aku pong masih belum mendaftar lagi kan. Haha. Tahun ni aku daftar la ok. Demi menjalankan tanggungjawab pada negara la kan. Pada persepsi aku, selagi yang mentadbir Melayu dan Islam serta yang penting, aman sudah cukup. Aku bukan hardcore politik, tapi tetap ada kerisauan juga disitu tentang siapakah atau parti mana yang akan mentadbir negara kita ni. Cuma harapnya janganlah sampai jadi macam kat negara Islam yang lain macam kat Libya or etc. Menentang kerajaan hingga mengorbankan nyawa. Jauhkan. Syukur sangat. 


Lain pula ceritanya tentang rancangan realiti. Aku pun bukan hardcore sangat rancangan macam ni kan. Raja Lawak boleh layan lagi. Hehe. Sebabnya dah banyak sangat rancangan yang sebegini. Lalai jadinya. Cuma difikir, anak bangsa lain berusaha menjadi golongan intelektual. Anak bangsa kita berebut nak jadi artis or tak keterlaluan kalau aku cakap nak "gelemer". Ye la, memang bukan semua begitu kan. Ini cuma pandangan peribadi aku. Juga ada kerisauan disitu. Nak cakap banyak pun tak guna, sebab aku pun belajar tak tinggi mana. 




nota kaki cagu : fikirkan mana yang lebih penting la kan...
jawapan - belajar tak kemana bukan penamat segalanya...tetap berusaha melalui pengalaman...

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top