Malang Memang Tak Berbau....


Inilah yang dikatakan takdir penentu segala. Hehe. Macam lagu Jamal Abdillah plak kan. Kejadian ni berlaku petang semalam sejurus aku keluar dari opis nak balik ke rumah la. Wat to do, malang memang tak berbau kan. Tengah syok-syok layan lagu kat radio tiba-tiba selang 2 kereta depan aku brek mengejut plak. Ntah kenapa dia brek aku pun tak tahu. Sebab ada treler bawa menatang apa ntah beso gajah aku tengok besi-besinya. Takut agaknya, tengok yang drive pun wanita "P". Aku maafkan lah. 

Entah macamana tiba-tiba kereta aku bergegar. Alamak, kena dah aku. Tengok cermin pandang belakang kereta Viva biru dah melekat kat kereta aku. Nasib baik aku sempat tekan brek. Kalau tak aku plak rempuh kereta depan. Naya. Hmm...yang pandu pun wanita juga. Mary namanya. Sempat la juga berkenalan. Nak marah-marah pun tak guna. So bincang je la elok-elok kan. Nasib baik dia setuju bayar ganti rugi. So, masing-masing pun puas hati. Tak ada gaduh-gaduh. Setel tepi sudah. Aku pun malas nak panjang-panjangkan cerita. So, cool je la. Walaupun dalam hati ada taman. Haha. Sedih ok tengok kereta terpeleot. Malam tadi juga aku pergi betulkan atas bantuan En. Pegawai. Tapi still tak sama. Shape dah lari. Huhuhu. Nak buat macamana kan. Nanti bikin lagi la.




nota kaki cagu : kita dah hati-hati pun kena juga...
jawapan - kita yang hati-hati, tapi orang lain cuai pun memang tak bleh buat apa kan...

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top