Hoho...Tetiba Lagi...

Nak dijadikan cerita, pagi tadi dapat panggilan mengejut dari Main Con. aku untuk projek dewan kat Muar tu. Ye, memang minggu lepas dia dah bilang yang hari ni akan ada meeting berkelompok untuk projek-projek dewan area Muar. Tapi tak kompom tempat dan masanya lagi. Erm, salah aku juga tak follow up dengan dia. Aku wat derk je lah. Tapi tiba-tiba rasa tak sedap je. Fikir aku "Tak ada meeting pon tak apalah, aku pergi site aje lah, tengok keadaan kat sana." kot-kot kalau tetiba ada meeting aku dah kat sana. Kalau meeting pon biasa dalam pukul 2.oop.m. Plan macam tu lah. Jam masa tu dah pukul 10.15a.m. Ada masa lagi nih, sempat sangat lah. Boleh pergi ngeteh kat Machap dolu nanti.

Saje pelan-pelan gerak. Sekali tengah nak isi minyak dapat lah call. "Erm Pyan, kat mana ni" Jawab aku "On the way ke site (nak sedapkan hati beliau walaupun baru kuar opis)" Kata beliau lagi "Haaa...elok lah tu nanti terus ke Sekolah Bukit Pasir ok, meeting pukul 11.30a.m." Aje gila!!! bila tengok jam dah pukul 10.30a.m., aku ada masa 1 jam je lagi. Uwaaa...apa-apa'an sih. Bikin ribut nih. Gua pun tak berlengah tanpa memikirkan masa depan terus memecut macam kena kejar dengan macan. Haha. Tak toleh belakang pun cuma tengok cermin pandang belakang kot-kot ada Evo I0 milik Polis Diraja Malaysia mencocok dari belakang. Naya aku. Nasib baik tak ada. Huh, lega. Saman ekor?

Layan aje lah :


Uiks memulakan perjalanan terus ke 140km/j. Tawakal je nih.

Macam tak sempat je nih, naik ke 150km/j. Nak kejo merc kat depan tu.

Up lagi 160km/j, merc dah lari jauh, terbako kena cucuk dengan kuda aku.

Halamak, dah pukul 11.31a.m. lah agak aku dah sampai mana nih?

Yeay, 11.31a.m. 1 km lagi ke simpang Pagoh. Baru sampai simpang.

Yesss...sampai tol sudah. Sikit je lagi nih..kemon-kemon..tepi-tepi kuda gue nak lalu nih.

Dan akhirnya sampai di lokasi pada pukul 11.45a.m. Meeting dah start. Terjah je.

Ermmm..lega rasanya sempat sampai walaupun terlewat sikit. Hehe. Berjaya juga. 1 jam 15 minit lebih kurang. Not bad apa. Haha. Dah setel meeting baru terfikir ni kalau kena speed trap macamana nih. Kalau kena 1 tak apa. Kalau kena 2-3? Masak gue. Ahh..kalau kena gue claim kat opis. Huahuahua. Jahatnya kamoo..jahatnya kamoo...Jom balik. Nak ngeteh dengan Ato dia meeting plak. So, dah tak ada "geng bas sekolah", aku balik je lah. Jam pun dah menunjukan pukul 2.30p.m. Ronda site kejap then terus balik. Balik gue alon-alon aje. Alhamdulillah selamat sampai ke rumah.


0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top