Kebanjiran...

Petang tadi hujan turun tersangatlah lebatnya. Dah lama tak turun hujan macam ni. Erm, yelah kan, dah hujung-hujung tahun ni kan. Musim tengkujuh pun bermulalah kan. So, petang tadi aku keluar opis agak awal sikit dari biasa sebab nak kejarkan waktu. Jadi posto jap nak hantar cek pada supplier. Mana taknya, dah dekat 5-6 kali asik call je tanya bila cek nak keluar. SMS lagi. Naik segan gue. Plak tu gue punya bos asik menghilang jek. Biasalah time nak barang semuanya nak cepat, time nak bayo...hahaha. Erm, bukan macam tulah kan. Maybe keadaan agak tight sikit sekarang ni. Ekonomi pun tak berapa bagus agaknya. Cehh...merewang plak cerita aku ni. Haha. 

So, nak dijadikan ceritalah kan petang tadi masa on the way ke opis supplier kat Skudai sana, hujan turun sangat lebat, dan bila hujan dah lebat hi-way Pasir Gudang Berdengung ni kompom lah jem teruk ditambah pulak ada lori rosak tengah alam. Terhenjut-henjut kereta aku. Itu tak apalah, nak buat macamana kan. Tapi yang bestnya bila sampai jalan short cut kat Impian Emas, ingat nak amik short cut bio cepat sampai sekali rupanya banjir pulak. Hehe. Ingat nak jalan terus je. Tapi bila sampai 1 tahap dah nampak 2-3 buah kereta agak tersadai tepi jalan maka secara tidak langsungnya aku pun berpatah balik lah. Nasib baik, minyak kereta aku pun dah berkelip-kelip. Jangan cari fasal.



Huiii...lebatnya hujan. Boleh handle lagi ni. Perjuangan harus diteruskan. Chaiyuk!!

Erm...macam makin naik je air sebelah ni. Bio betik???. Erm..jalan lagi lah. Ok kot.

Aik....banjir sudah...Erm adalah lebih baik aku mengundurkan diri. Esok sambung. Haha.

Huh!! harap lepas lah ni. Bismillah. Makin dalam ni. Dug dag, jantung.

Alhamdulillah..lepas jugak akhirnya, nasib baik tak dalam sangat. So, kita balik terus.

Minyak gue pun dah berkelip-kelip ni. Karang tersadai sebab minyak abis plak.

Nasib baik sempat sampai stesen minyak depan rumah ni. Esok nak ke Muo, hope cuaca cerahlah kan. Senang sikit nak meredah lebuhraya nanti. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top