Aku Bukan Siapa-Siapa...

Entah kenapa, dari semalam, erm...bukan dari semalam, dari minggu lepas sebenarnya aku terasa seperti ada sesuatu. Malah, orang disekeliling aku mengatakan aku 'lain'. Lain yang macammana tu susah mereka ni nak kata. Mungkin aku agak moody sikit kot. Wife aku pun kata macam tu "napa masam je?" susah aku nak jawab sebab aku agak tak pasti kenapa. Aku banyak mikir kot. Mikir apa plak ek? Macam-macam. 

Minggu lepas pun macam tu, masa majlis bacaan yasin kat masjid so aku amik kesempatan sekali la untuk menyedekahkan kepada arwah abah. So lepas je abis majlis lepas isyak tu tiba-tiba salah seorang kenalan aku menegur. "Eh, lain la...-------...ek?" sentap aku coz sebelum ni tak ada la plak tegur aku lain. Bila masa plak? Apa yang lain? tu dah jadi tanda tanya. Aku sibuk dok mikir. Resah pun ada. Sampai la ke saat ni. Kadang-kadang aku nak let go je. biarkan aje la.

Semalam, aku terasa begitu terasa, kenapa dengan aku, apa masalah aku. Dia telah memberi petunjuk sedikit demi sedikit dan aku mula sedar yang aku bukan siapa-siapa. Then juz follow the flow. Sesungguhnya Allah la yang berkuasa di atas segalanya. Namun aku insan biasa yang lemah. Akan aku coba gagahkan juga. Mungkin ada cerita dari dalam.




nota kaki cagu : ko keliru ni....
jawapan - i follow....

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top