Dikeheningan Malam Yang Panjang...

Apa nak tulis ek. Ermm...malam ni macam yang aku tuliskan pada entry pagi tadi masih sendirian. So lepas Isyak tadi aku meneruskan misi apa yang telah dirancang sejak awal pagi tadi la. Tak lain dan tak bukan, mejengah ke pasar karat. Abis nak pergi mana lagi. Johor Bahru ni kecit je. So dah tak tahu nak ke mana dah. Lagi la kalau lone ranger macam ni kan. Tak kan nak pergi angsana. Nak cari apa? So, pasar karat la yang sesuai memalam cenggini. Sambil cari ilham lepaskan geram. Nak cari jodoh pun boleh tapi tu bukan la tujuan utama aku. Dah berusia macam ni saham dah tak laku. Haha. Ye ke. wat eber la. Tapi kat paper hari tu ada artikel menulis lelaki berusia menjadi pilihan wanita muda masa kini. Huuu. masing-masing la kan. Tepuk dada tanya diri. Diri sendiri je yang tahu. Apapun kalau pergi pasar karat ni yang aku cari dulu mesti la sotong sira gula. Macam bebudak plak. Dah suka, wat to do. Gasak.

Jalan punya jalan, pusing punya pusing, sekali ada plak persembahan kebudayaan dari adik-adik kecil molek comel ni. Kalau nak tau, aku ni minat kalau ada persembahan macam ni. Lagi-lagi kalau zapin. Tapi kalau kebetulan ada la. Kalau nak pergi tengok betul-betul kat istana budaya tu memang tak la. Bahasa kasonya bukan hardcore sangat la. Juz suka. Bagus juga mereka ni buat inisiatif macam ni kan. Terpelihara la budaya kita. Lagi kat tempat tumpuan macam ni. Meriah.

Yang aku suka tengok bila zapin goyang kepala. Sungguh comel anak-anak ni. Anak sapa la ni? "ewah..ewah" jerit mereka. Naik syeh jadinya. Tapi tu la kan, gambo tak berapa nak cantik. Kamera phone murah. Macam alasan nak tuko je tu. Hehe. Seronok tengok la. Hope akan diteruskan la dan banyak lagi persatuan seni yang amik bahagian. So tak la jalan kosong je kat pasar karat tu. Ada la juga isi. Aku sokong penuh la. Ye la, sebab aku suka. Tak la penat nak cari parking.

Dalam pada seronok tengok bebudak ni berjoget tak sedar dah hampir pukul 11. Perut tak isi lagi. Hilang lapo dah. Nak pergi makan pun tak dan coz dah lewat sangat. Orang kata kalau makan time memalam macam ni bleh gomok. Hahaha. Gomok ke aku yang dok risau sangat ni. So aku ingat terus balik je la. Perut aku ni bukan jenis mengada sangat. Dah terbayang megi cup je ni. Makan kat umah je la. Wife aku pun lambat lagi nak balik. Majlis mula lewat katanya. Kebanyakan officemate dia tiba lewat sebab JEM. Entah kenapa Johor Bahru hari ni start dari aku balik kerja tadi jem memanjang. Sana sini jem. Apa ke hal nye ntah. Nasib baik tau jalan tikus. Boleh mencelah bedah sikit. Haha. Apapun, agak seronok juga la hari ni.




nota kaki cagu : seronok ye...oooo...megi ko dah kembang tu daaa..
jawapan - tak kan nak sedey jew...alamak...

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top