Daripada Tak Apa...Baik Aku...



So....hari ini, petang ni aku bersendirian lagi di rumah. Lepas aku hantar wife aku ke majlis annual dinner company dia di Goodhope Hotel dalam kul 3 lebih tadi, aku dok fikir-fikir dari aku tak ada buat apa dan lebih baik dari menidurkan diri adalah lebih baik aku mengemas rumah seadanya. Agak lama juga rumah ni tak berkemas. Ye la sibuk ke sana dan ke mari, rumah pun macam terbiar je kan. Aku tengok pun macam dah tak ada selera. Hilang harmoninya, Lagi la rumah ni agak berusia kan. Huhu. Bayangkan je la. 


Aku pun malas nak berlengah, sampai je rumah, buka itu dan ini, cari uniform yang sesuai, teruslah memvakum, menyapu, menyental, mengemop dan yang sewaktu dengannyalah. Huhu. Tengah syok-syok vakum karpet sekali vakum tersumbat plak. Sekali aku pun buat-buat pandai la operate vakum yang makcik aku bagi ni. Sekali "POOF". Mak ai, berabuk muka aku kena debu yang ntah bertahun lamanya berhebernisasi dalam vakum tu. Macam-macam khazanah ada dalam tu. Haha. Memang penat tapi aku puas. Keretaku, kamu punya turn pagi esok ye?




nota kaki cagu : haaa..dah kena debu a.k.a habuk tu bersiap sedia je la malam ni ek...
jawapan - ni pun macam dah terasa, tapi hope-hope ok je la...

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top