Bila Beraya Di Kampung...

Tahun ni giliran aku beraya di rumah ibu mertuaku seperti yang telah aku bagitu lah pada entry yang lepas. Sebenarnya kalau ikutkan hati nak aje aku beraya di kampung temankan mak aku yang kesunyian. Tapi itu lah, silap aku juga. Raya ke-3, sampai lah aku ke kampung. Dah kena sound dengan Pak Uda aku. Padan muka aku. Hehe. Apapun terasa lega dapat memeluk mak aku seerat-eratnya sambil mengalirkan air mata. Aku tahu mak tersangat sedih dan aku juga tahu mak faham situasi aku. Ok lah tak mau lah cerita sedih-sedih. Everything is going to be fine dan semua orang bergembira di hari raya. So, macam biasa lah dengan rutin berhari raya kan.

Jadinya, pada malam raya yang ke-4, seperti yang dirancang, aku bersama sepillow frens aku pun berkumpul lah kitaorang kat rumah baru ato a.k.a tuan rumah untuk tahun ni. Sian Ato' dan isterinya Pn. Jue menyediakan bermacam hidangan. Tak aspect pun yang mereka nak masak bagai ni. Tak ada dalam perbincangan pun. Pada kitaorang yang penting dapat berkumpul bersama di hari raya. Itu lah matlamatnya. Makan-makan tak penting. Tapi orang dah sediakan kan, tak makan kang kecit hati kuman plak. Kira rejeki jangan ditolak lah ni. Memang berselera je aku makan. Memang sodap. Bertambah 2-3 kali. Hehe. Maklum lah, makan free. Haha. Belasah aje. Kasi kenyang sudah.


Jom layan gambo sat :

Ketibaan rombongan cik kiah. Hehe. Masa ni Pudin dan Odi lum sampai lagi.

Itu dia, kemeriahan rumah baru Ato. Hehehe. Terang benderang.

Menu kita malam tu. Semuanya sedap belaka. Simple tapi menarik. Puas hati.

Apalagi, jom serang. Hehe. Jiran-jiran pun datang. Tak kan nak kasi bau je kan.

Hahaha. Buruk perangai. Well, it's me. So, faham-faham aje lah yek. Mamam.

Aku makan, wife aku sibuk momong anak Emu. Nurul Haula. Kiut banget.

Oops, inilah dia tuan rumahnya. Macam penat jek. Sian meka. Xoxo.

Yang paling beso. Haha. Emu dan family bertambah dah ahli keluarga. 3 orang dah askar.

Pudin dan Zila, datang lambat. Nak kaber punya fasal bawak KFC. Hahaha.

En. Odi, orang yang paling susah nak jumpa akhirnya datang juga. best-best.

Ni lah satu-satunya En. Pegawai yang masih bujang. Wat to do. jodoh lum sampai.

Antara pose yang aku paling suka. masa ni Odi lum sampai. Hehe.

Juga yang ini. Ato plak tukang amik gambo. Dah tak cukup korum.

Yang ini pun best. Oops sayang Ambo dah balik kajang plak. Tunggu tahun depan.

Adapun memang seronok bila berkumpul bersama seperti ini. Kitaorang dah macam adik beradik malah kalau diikutkan kadang-kadang memang lebih dari adik beradik sendiri. Maklumlah berkawan sejak kecil. Membesar bersama. Buat jahat pun bersama. Sebab tu aku gelarkan mereka my sepillow fren. Haha. Teman sebantal. Yang betul-betul faham dengan kerenah masing-masing. Tiada yang disimpan di dalam hati. Untuk Ambo dan Mapod tahun depan make sure kena datang ok. kalau diberi rejeki umur yang panjang lah kan. Mudahan sempat lagi bertemu pada hari raya akan datang.





0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top