Ke..Ke..Kedamaian Yang Ku Cari...

Dalam hidup ini semua orang sukakan kedamain dan ketenangan. Termasuklah aku. Pada golongan yang tak termasuk tu aku tak tahulah nak kata apa, kan. So apa yang aku suka buat untuk dapatkan ketenangan tu ek? Salah satunya, menulis kat blog nilah. Tak ramai yang tahu fasal blog aku ni. Tak kisahlah, tujuan utama aku buat blog ni juz suka-suki. Tulis apa yang aku rasa dan apa yang aku alami. Lagipun baru belajo-belajo (orang muo) hehehe. Erm..lagipun netbook ni pun wife aku punyer, pinjam, huhuhu. Nak tunggu aku punya tunggu bizz aku masyuukk la kan. Yang penting aku rasa aman bila menulis or meluahkan apa yang aku rasa terbuku. Ya la, masing-masing ada cara tersendirikan. Kira kt sini macam diari aku la. Diari maya. Bleh ke? Biasanya diari rahsia ek. Tapi tak apa la. Siapa nak baca pun baca la. Siapa je pun. Hehehe. Ada ke? Paling tidak pun diri aku sendiri n wife aku. Haha.



Selain Dari memblog, aku juga suka mengeteh or mengopi. Lepak kat kedai mamak or mana-mana yang sesuai la. Secret Recipe ke, tapi jarang-jarang la. kalau ada keperluan baru la jumpa secret recipe ni. Bukan apa, jimat kos. Hehe. Tempat yang paling layak untuk aku adalah, restoren mamak. Aku pun tak tahu kenapa aku suka nak hanging out kat restoren mamak ni. Mungkin sebab restoren mamak ni selalu ramai orang lepak. So, nampak la meriah kan. Suka tengok gelagat manusia. Lagi satu restoren mamak ni la port orang buat biz MLM la..networking la..macam-macam lagi la. Haa..kan macam-macam ragam tu. Juz suka tengok je. "Kesungguhan" Mereka-mereka ni. Erm..lagi satu menu kat kedai mamak ni banyak. Ala..paling tidak aku order megi sup or megi goreng je + kopi O. Hehe. Hmm..aku pun tahu ramai juga yang tak suka kat restoren mamak ni. Salah satunya wife aku, dulu la. Tapi sekarang dah ok. Aku ajo. Hehehe. Bukan apa, yang penting kebersihan tempat kita nak menjamu selera la kan. Kalau bersih, jalan terussss.






Makan adalah terapi juga. Untuk ketenangan. Ini menu yang harus ada kalau singgah kat Secret Recipe. Kalau dalam bahasa kasarnya, wife aku "hantu" dengan makhluk ni. Cheese Cake namanya. Bin ke Binti apa aku tak tahu la. Hehe. Aku tak gemar makan menda macam ni. Lalala...tapi tu dolu-dolu. Sekarang aku pun hampir jadi "hantu" juga la bila nampak menda ni. Haha. Seperti pulangkan paku buah keras, wife aku yang ajo makan cheese cake ni. Give n take la kan. Kata nak sehati n se"jawa". Huhu. Tapi aku tak boleh makan banyak-banyak la. maklum la lidah masih belum stabil lagi. kalau dapat pucuk ubi masak lemak + ikan gesek parang + kicap + sambal belacan..mau tambah 2-3 pinggan beb. Hehe. Apa pun respect la each other k. Tu la hikmahnya.



Erm..kalau dapat makan ramai-ramai lagi seronok. Bukan la nak cakap kalau makan berdua dengan wife aku tak seronok. Seronok juga, lagi-lagi kalau dia yang belanja. Wakaka..sowi ye ayang. Joking k. Hilang tension sekejap. Tak kira la kawan aku or kawan wife aku. Aku ni pendiam so kalau dapat lepak dengan yang jenis banyak mulut silap-silap aku pun naik minyak. Hehe. Kelebihan yang jarang-jarang keluar. Orang yang faham aku je tau ni. Lagi-lagi kalau dengan membe-membe yang sporting macam dalam gambar ini. Hehe. Yang tutup muka tu la paling peramah. Haha. Tak apa la, kawan biar la ramai. Mana tahu, kalau susah senang kita ni, kadang-kadang kawan la yang datang dulu untuk membantu. Family nun jauh di sana (walaupun 2 jam perjalanan je balik aytam muo tu). Bukannya apa, tak nak la family kita pun terasa susah bila kita susah kan. Kita pun faham keadaan family masing-masing. Betul tak? Dah la membela dari kecit sampai beso panjang ni. Apapun luv my family.

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top