Cuci Lagi...Lagi...Dan Lagi....Huh!!!

Kalau di kira la kan, minggu ni je dah 4 kali aku cuci kereta aku kot. Nak wat to do, sekarang ni musim ujan kan. Kena la redha. Itu yang sebaiknya. Ini bukan nak merunggut. Tak baik merunggut. Saje nak bercerita kosong. "Sesungguhnya Allah menciptakan sesuatu tu bukan la dengan sia-sia" So turunnya hujan tu pasti ada hikamahnya. Ada yang lebih memerlukan. Mana kita tahu kan. Dia je yang tahu. Tapi yang bestnya hari ni aku cuci kereta 2 kali. Huhu. Petang sekali, malam tadi ni baru jap aku cuci lagi. Buang tebiat ke aku ni?

Masa balik dari Kelantan lepas aku dah cuci. Then semalam balik dari kerja hujan kan. So kebetulan depan taman aku ni ada car wash. Sementara tunggu wife aku balik kerja aku cuci la lagi. Then hari ni kena pergi site kat Muo. On the way balik ke JB hujan lagi. Then dapat sms dari membe ajak menciken cop plak petang tadi. Aku on je la lepas dapat persetujuan wife aku. Sampai je rumah aku buat keputusan baik cuci sendiri je la. Jimat kos. Masa pun awal lagi. 4.30p.m dah tiba rumah. So cuci la kan. Tengok cuaca pun agak baik kat sini. Terang dan panas je. Dengan senang hatinya aku menyental la kereta aku tu.

Then bila aku siap je, berkilat dah semua. Huhu. Berkilau. Tersengih gue sendiri. Puas. So jam pun dah pukul 5.30p.m. adalah lebih baik aku memandikan diri sebelum mempick up wife aku then menciken cop. Kuar je bilik air tiba-tiba suasana menjadi gelap. Aik..aik..aik dan aik lagi. Buka pintu tengok hujan dah turun. Ya Rabb. Perancanaan-Mu memang tidak diduga. Hmm...wat to do lagi, hidup kena terus dan schedule juga perlu diteruskan. Lanyak je la kan. Lebatnya hujan, berdoa waktu hujan ni katanya salah satu waktu yang mustajab. So jangan merunggut la ye. Berdoa lebih baik. So, apa susah, cuci je la lagi kan.

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top