Haru Biru Sampai Mata Aku Jadi Biru...

Ehem...Ini kunci kereta saya. Erm...kenapa dengan kunci kereta saya? Apa famousnya dia sehingga terkeluar dalam ruangan empunya blog dan kereta tersebut sekaligus? Nak di jadikan cerita, pagi tadikan aku bawa wife pergi sarapan kan. Lepas tu hantar dia pergi opis kan. Lepas tu aku balik umah jap kan sementara nak tunggu pergi site kan. Lepas tu bila dah time nak kuar tu, masuk je kete then nak start...erk mana kunci kereta ni? bukan kunci yang dalam gambar sebelah ni ok. Kunci yang ini tidak memberi sebarang masalah kepada aku. Tapi......

Tapi yang ni memberi masalah pada aku. Benda ni bleh hilang plak!!! tak ada menda mobilizer ni kereta aku tak boleh start. Pergh...punya la berpeluh aku bongkar kereta pagi tadi nyambil terfikir. Mana perginya mobilizer aku ni. Tak perasan dan betul-betul terlupa mana aku letak. Tak kan jatuh kat kedai mamak pagi tadi? Mana? mana? kat mana? tu je yang ada dalam kepala hotak aku. Sah, sejak jangkau 3 series ni memang macam-macam hal. Cepat lupa. Dalam masa yang sama asik pandang jam jek. Dah ada janji dengan orang itu dan ini. Masak aku. 

Tapi dengan izin-Nya aku teringat yang aku ada spare menda ni la. Call wife tanya tak ingat. Katanya tak ada. Tapi aku berkeras juga geledah rumah plak. Segala laci dan kotak aku buka dan selongkar dan akhirnya jumpa juga. Alhamdulillah. Selamat aku. Then, aku terus bergegas ke kedai mamak pagi tadi tu. Tapi tak jumpa juga. Kemana perginya ek??? Menjadi misteri sampai la aku tulis blog ni. Tak jumpa lagi. Majuk ke dengan aku? Entah la. So, aku terus mengejar schedule aku yang agak penuh hari ni. Semua dah drag. Tapi dengan izin-Nya juga semuanya berjalan dengan lancar dan baik. Ke hulu ke hilir aku hari ni kejokan masa yang dah tertinggal. Kesimpulannya aku tak jadi jugak masuk opis hari ni. Penat plus tak ada mood sangat. Tapi aku dah langsaikan apa yang patut untuk hari ni.




nota kaki cagu : hmm..tak ada rejeki la nampaknya...mana nak cari?
jawapan - gitu la nampaknya, sekarang tu je la satunya yang tinggal, kalau hilang jugak, selamat babai...

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top