Owh...Nak Manja-Manja Plak Kete Aku Ni...


Sebenarnya dah lama kereta aku ni kukrak-kukrek berbunyi kat bahagian belakang. Pergi bengkel sana sini tak ada plak yang dapat detect punca bunyi seperti tulang oesteperosis tersebut datang. Pergi bengkel sana, suruh tukar absober, aku tukar. Bunyi juga. Pergi bengkel sini plak, suruh tukar getah apa ke jadah namanya aku lupa, aku tukar. Pun bunyi lagi plak. Pening kepala aku memikirkannya.  Kena tipu je dengan che. Hampagas betul.

Last-last semalam pergi bengkel belakang rumah aje. Cek punya cek, katanya kena tukar bush lower arm belakang. Kalau yang ini macam konfiden sikit dengonya. Aku pun malas nak fikir panjang, suruh aje diaorang setel. Yang penting lepas ni jangan ada bunyi lagik. tengok mekanik-mekanik kat sini macam berpengalaman semuanya. Aku pun suruh la cek apa yang patut. Sekali, bearing air cond prob juga. Top gasket pun dah leaking. Huhuhu. Memang menduga kesabaran aku sebagai owner kereta tersebut. Tapi wat to do. Tu la risiko yang harus ditanggung kalau amik kereta second ni. Redho je la. So aku amik keputusan untuk repair je mana yang terkurang tu. Sekali jalan. Senang. Sekian, terima kasih.

Lagipun minggu depan dah nak berjalan jauh ke Kelantan sana. Elok sangat la tu. Lebih baik kena sekarang daripada terkena kat tengah-tengah jalan menghala ke Kelantan sana. Tak ke haru jadinya. Kang tak fasal-fasal kena berkhemah tepi hi way plak. Sian abang pengantin nanti. Hahaha. Sian apa plak ek, kalau kereta aku tersadai tepi hi way pengantin tetap dengan misinya ek. So, aku kena tinggal la dewek'an kat tepi hi way. Haha. Apapun aku harap lepas ni ok la keadaannya. Pening juga memikirkan kosnya, Ye la aku pun bukan la senang sangat. Terpaksa la koret-koretan kat bank. Huhu. Tak apa la. Nanti cari lagi. Ada la tu rejekinya nanti. InsyaAllah. Baru ingat nak tukar rim sukan. Wawawa. Kena postpone la.

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top