Oh No...Oh...My...

Juz received a phone call from my abah telling me that my mak accident again...Syukur tak teruk la. Abah cakap jangan risau. Tapi sebagai anak mesti risau kan..kan..Ni yang tak sabo nak balik minggu ni. Kalau boleh dah tak nak bagi mak kerja, lagi-lagi kat kilang kan. Risiko tinggi. Mesin beso-beso. Nasib baik tangan mak tak apa-apa. Bengkak je abah cakap. Tapi mak tu mana boleh dok diam. Nak kerja juga. Tak nak susahkan anak katanya. Ye la, aku pun bukan bagi beso sangat kat mak tiap-tiap bulan. Tapi, aku tau bukan itu yang dia harapkan dari aku. Balik cukup la. 

Dah memang perangai mak aku tak boleh duduk diam. Itu yang aku kagum sangat. Dalam usianya begitu, masih memerah kudrat untuk bekerja. Cakap banyak kan, lain plak jadinya. Mak...mak...Dah kali ke-2 eksiden ni...sob...sob...




nota kaki cagu : anakmu ini selalu mendoakan kesejahteraanmu mak n abah...
jawapan - elok la tu..amin...

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top