Dedo...Jantung...

Hmm...hidup ni penuh dengan perkara yang kita susah nak jangka. Kadang membawa kepada kebaikan or membawa kepada perkara yang sebaliknya. Pagi tadi, aku menjalankan rutin seperti biasalah. Hantar wife ke pejabatnya dan aku terus menuju ke pejabat aku. Terdetik dalam hati, hari ni kalau boleh malas nak ke mana-mana. Nak duduk kat pejabat aje, paperwork kat atas meja pun dah agak meninggi. 

Then dalam pukul 9.ooa.m. tadi, aku dikejutkan dengan panggilan telefon dari wife aku yang mengatakan dia mengalami pendarahan. Berderau darah aku. Macam panik sekejap. Nasib baik En. Wan, office mate wife sedia menolong hantar wife ke klinik berdekatan dan menunggu di sana sementara aku belum sampai. Terima kasihlah banyak-banyak pada beliau. Allah aje yang boleh balas jasa baik beliau. InsyaAllah.

Sepanjang perjalanan menuju ke klinik, berserabut kepala aku memikirkan kemungkinan yang akan berlaku. Then aku sedar, sepatutnya aku tidak berfikir begitu. Memikirkan perkara yang tak tentu. So, sepanjang perjalanan berdoa dan istighfar aje banyak-banyak. Coba melawan bisikan-bisikan yang merungsingkan. Sampainya aku ke klinik tersebut terus menuju ke bilik doktor dan rawatan telah pun selesai. Doktor Habsah tenang je menyuruh aku supaya jangan risau tentang apa yang telah berlaku.

Menurutnya, perkara seperti ini adalah normal bagi sesetengah ibu mengandung. Ada kelegaan sikit dalam hati aku. Kandungan pertama ni kan, jadinya dia belum berapa kuat lagi so kenalah hati-hati. Doktor nasihatkan supaya wife aku dikenakan CRIB iaitu complete rest in bed. Bangun hanya untuk solat, makan dan ke bilik air sahaja. Jadinya aku yang kena jadi surirumahlah. Tak ada hal. Bukan tak biasa pun kan. Tak ada apa yang perlu dirisaukan dan dikeluhkan. Alang dah kat klinik tu teruslah buat kad merah.




Kad merah, penting nih. La ni baru nak buat.

Dalam kad merah ada baby. Hehe. Next checking, 30hb June 11.

Nampak tak? Masa ni baby dah ada denyutan jantung. Syoknya.




nota kaki cagu : emergency leave today...best gak...
jawapan - try to be a good hb n father...

2 comments:

Qaseh Nurani said...

jga kakak elok2...xsbr nk tggu bby kua..;)

g.o.b.e.l.l said...

hehehe..tocey2..nnt bg hadiah beso2 k...

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top