Waduh-Waduh!!!...

Malam ni agak keletihan. Sebenarnya bukan malam ni je, tapi sejak minggu lepas. Kadang-kadang soal kerja susah nak berkompromi. Aku memang bergerak bebas ke sana dan ke mari tanpa pengetahuan tuan bos pun. Tapi aku pasti tuan bos faham dengan kerja aku dan tahu macamana cara aku bekerja. Agak aku lah. Sebab selama ini, dia tidak banyak soal kalau-kalau aku tak ada kat pejabat. Tanya pun tidak. Tahu-tahu kerja kat site dah setel. Macamana aku setelkan, dia jarang nak amik tahu. Yang penting payment masuk. Hehe. Aku kena maki dengan client ke, aku berpanas berhujan ke, apa ada hal. Bila dia tanya ok ke tak? aku jawab ok je. Dah kerja aku macam tu kan. Rejeki-rejeki.

Start dari awal minggu ni sampai la sekarang aku tak masuk pejabat lagi pun. mundar mandir kat luar selesaikan apa yang patut. Pergi site sana sini. Gaduh dengan subcon, lepas tu baik balik, gaduh lagi, baik balik. Macam tu la. Subcon plak dah tak boleh nak tukar-tukar. Anak buah bos juga. Ok ke tak ke, perform ke tak ke, kena layan juga. Susah macam ni. Tadi pergi ke site kat Muar, ronda-ronda site. Then patah balik semula ke JB. Jumpa hujan, panas, mendung then panas balik. Hangit dah badan. Ikut rentak hati aku je. Esok pun kemungkinan besar aku tak melekat lagi kat pejabat. Banyak lagi perkara kena settle dengan consultant yang agak lembap bagi respond. Waduh-waduh.

Namun dalam masa kesibukan aku melalui jalan-jalan ke pintu rejeki yang yang aku lalui ini, kadang-kadang terbuka pintu rejeki lain yang aku tak sangka-sangka. Begitu. Aku selalu berpegang teguh pada setiap yang diaturkan oleh-Nya pasti, aku ulangi pasti ada hikmahnya. Cuma kadang-kadang kita sedar atau tidak je. Then kita ni kena selalu bersangka baik pada Pencipta kita. Tapi ye la, aku ni cuma manusia biasa kan. Kadang lupa. Derita, tidak selamanya kita akan derita. Begitulah sebaliknya. Hidup mati, jodoh dan pertemuan, satu jalan dan satu pegangan pastinya Dia yang menentukan. Kita, usaha dan doa je. Doa kan senjata orang-orang mukmin dan mukminat. Saje luah. Kuatkan hati.


0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top