Senyum...Tak Perlu Kata Apa... :)

Ehem...Aku rasa dah hampir 12 tahun lah aku tak buat cuci gigi. Yelah kan, seingat aku lah last aku cuci gigi masa form 5 dulu lah. Itu pun sebab free. Haha. Kan dah lama tu. Lepas tu nak jumpa doktor gigi macam bercinta je. Eh, rasanya 2 tahun sudah aku ada pergi klinik gigi gov. lah. Buat checking. Tapi perkhidmatan cuci gigi tak ada plak waktu tu. Kena hari lain. Ada plak macam tu kan. Memang tak pergi lah jawabnya nak tunggu hari lain tu. Memang tak pun sampai lah hari ni. Hikmahnya wife aku sakit gigi secara tiba-tiba dek kerana baby nak amik sikit kalsium dari induknya iaitu wife aku lah. So wife aku tak boleh tido malam tadi. So pergi lah kat 1 klinik gigi swasta ni kat BBU. Jalan terus. Macam aneh plak pergi klinik gigi.

Nampaknya doktor kata gigi wife aku kena cabut. Tapi waktu ni tak boleh sebab kandungan belum cukup 4 bulan. Selepas tu baru boleh cabut bimbang ada komplikasi pada baby nanti. Erm...aku follow je mana yang baik. So for time being ni terpaksalah wife aku bertahan. Wat to do, sapu minyak geliga je lah. Buat kurangkan sakit tu kan. Sian. Jadi oleh kerana wife tak jadi cabut gigi, alang-alang dah kat situ baik aku buat cuci gigi aku yang dah agak berkarat ni. Betul. Kadang nak senyum pon sogan. Maklumlah, gigi berlapiskan. Ada susah sikit nak jaga ditambah plak "rajinnya" aku nak pergi ke klinik gigi. Apeda. So, amik masa 45 minit jugalah nak bersihkan segala karat dan kotoran degil macam tuannya ni.

Ngeee...ngeee...pergh...linu ke nyilu ek gigi aku. Terjegel-jegel juga badan aku nak menahan sakit plus nyilu tu. Nasib baik awek yang buat. Kalau tak dah kena terajang jer. Haha. Gurau. Doktor kata gigi aku ok, tak ada yang berlubang cuma tu lah kan, karat banyak. Doktor pun faham keadaan gigi aku. So dia nasihatkan setiap 6 bulan kena datang buat pemeriksaan. Bio maintain ok lah. Apapun aku puas hati lah dengan hasil kerja doktor ni. So lepas ni, aku akan tersenyum dengan penuh keyakinan lah. Haha. Wife pon jeles ok. Cuma sekarang ni masih terasa kurang selesa lagi. Lidah ni dok meraba-raba gigi je sampai melecet. Gusi pun ada yang bengkak. Biasa lah tu kan. Kena mesin gerudi tadi. Rasakan. Haha.






nota kaki cagu : sayangi gigi anda setiap hari...
jawapan - ye tor...nanti lum 4 series dah gongak...tak encem lah...hahaha...

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top