Site Punya Fasal, Biawak Dapat Nama...

Minggu lepas banyak masa aku dihabiskan kat site luar kawasan. Salah satunya di Sekolah Menengah Bandar Maharani dekat-dekat area Sabak Aur sana lah. Laluan masuk ke site tu macam ada paya sikit. So, adalah family biawak dok situ. Ni kalau orang Vietnam ke Sarawak ke Sabah ke mesti suka ni. Tangkap buat biawak panggang. "Sedap" kata diaorang lah. Aku nak dekat pun macam ye tak ye je. Geleman tengok pun ada. Hehe. Setiap kali aku datang sana mesti bapak biawak ni sambut aku. Pandang je. Kenan ke? 

Haha. Pandang tak apa jangan dia kejo aku plak kang mencicit lari. Tapi so far, beliau yang melarikan diri dari aku bersama anak beranak beliau. Besau tu. Tapi yang bapak dia ni sempat berhenti sebelum masuk ke semak tu. Macam tau-tau je aku nak amik gambo. Sempat posing. Style lah tu konon. Haha. Sian encik biawak ni jadi bahan aku. Erm, agak-agak kalau site ni dah siap sok mana beliau dengan anak isteri beliau nak pindah ek? Sabo je lah. Pandai lah meka bawa diri nanti. Biawak....biawak.

Rupa site aku. Erm, akceli malas nak cerita fasal site kat blog aku ni lah. Bukan ada apa pun kan. Bukan beso mana pun. Bab kerja cerita kat site la ek. Hehe. Cuma kadang terfikir macamana aku boleh terjebak dalam bidang ni kan. Dolu study menda lain. Sekali kerja ke lain plak. Nasib baik tak 'ke laut'. Rejeki lah kan. Aku ikut arus aje. Belajar sikit-sikit setiap hari. Cari pengalaman. Dolu suruh belajar tinggi-tinggi malas. Dapat belajar kat sekolah tinggi atas Bukit Naning tu je. Tinggi juga. Ayat nyedapkan hati. 

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top