Mencari Port...Wala...Wala...

Hmm...Oleh kerana sekarang ni site aku tertumpu di bandar Muar kan. So, mulalah aku mencari port yang sesuai untuk aku melepaskan penat bila ke sana. Pusing-pusing bando Muo ni, nampaknya bertambah sibuk. Tak banyak yang berubah. Macam tu lah dari dulu sampai sekarang keadaannya. Nak ubah macamana lagi kan. Pun bukannya beso sangat bandarnya. Cuma kadang-kadang terasa kat negara orang je sebab ramai orang asing dah. Toleh kanan kiri, nampak bangsa meka je. Huh.

Apapun yang penting cari port makan lah kan. Hehe. Warung makan ni letaknya kat Jalan Jonid. Asam pedas dia memang lah sodap. Pada aku lah. Orang lain aku tak tahu. Ini pun Ato yang tunjukan tempat. Sekali dah pergi memang terkenang-kenang asam pedasnya. Hehe. Sebab aku ni penggemar asam pedas kan, so wat to do, memang melekat lah jawabnya. Lagi lah macam-macam ikan ada. Pilih je. Murah pon ye. Membe siap tak caya dengan kemurahan regenya. Kat JB tak dapat jack rege macam ni. Huh.

Makan, makan juga. Port yang wajib ni jangan lah diabaikan. Tanggungjawabkan. Aku suka singgah solat kat masjid ni. Lokasi dia best. Tepi tanjung. Angin sepoi-sepoi je. Selesa sangat. Sebab selesa tu yang ramai amik kesempatan tido kat masjid ni. Jadi macam tak elok plak tengok orang bergelimpangan kat koridor masjid ni. Tapi tak apa lah kan. Pengurusan masjid pun ok je. Iktikaf kat masjid walau tido sekejap pun dapat pahala ek. Hehe. Apapun masjid ni cukup bersejarah. Ada sudut sejarah lagi.  

2 comments:

Qaseh Nurani said...

bile nk blnje kite pulak!!!;p

g.o.b.e.l.l said...

huh...mcm bleh kuar bl2 ms kt call? kalu ato bl2 ms bleh kuar..hahaha...kt mkn x tentu masa..huhu...

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top