Pagi Yang Hujan...

Hmm...awal pagi ni dalam pukul 3.30a.m nampaknya hujan turun mencurah-curah. Susah rasanya nak berpisah dengan selimut dan bantal. Tapi kuatkan juga untuk bangkit menyiapkan diri dan melangkah bagi melaksanakan sunat yang dituntut kerana fenomena seperti ini jarang berlaku iaitu gerhana bulan. Oleh kerana hujan mengiringi perjalanan tersebut maka tak ada rejeki nak tengok gerhana bulan tu. Gelap. 

Tahun sebelum ni rasanya 2 tahun lepas kot dapatlah juga tengok proses tu kan. Tak apalah, macam dalam khutbah tadi, kenalah ambil iktibar dengan qada dan qadar yang telah ditentukan ini. Kerana disebalik kejadian ini pasti ada rahsia dan hikmah jika difikirkan bagi orang-orang yang berakal. Sebab selepas ini, pasti ia akan kerap berlaku memberi tanda. Ya Rabb, aku mohon agar aku sentiasa dikalangan orang-orang yang bersyukur. Mudahanlah ye. 

Sebenarnya mata terasa mengantuk sangat tapi tak elok nak sambung tido lepas subuh ni kan so berjaga sementara tunggu nak ke tempat kerja ni. Hari ini, kena out station so macam tak masuk opis je rasanya. Hehe. Hujan-hujan ni nak memandu keluar macam mim aliff lam sim plak kan. Tapi dah tanggungjawab kan. Kenalah juga. Karang tak setel masalah, aku juga yang susah. Apapun harap perjalanan hidup hari ni lebih baik dari semalam yang hangat.

0 comments:

Post a Comment

 
G.O.B.E.L.L © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top